Toelichting:
Beknopt weergaven van het zorgplan voor taalontwikkeling in mijn stageklas (1-2)
Groep 1-2:
-Voorlezen (verhaalbegrip)
-Letterkennis
-Nastempelen van woorden
-Voorlezen
-Woorden in stukjes hakken/plakken
Groep 3:
-Alle letters behandelen
-Zinnen in woorden verdelen
-Lettervorm
-Rijmwoorden
-Lettersamenstellingen
-Letterkennis
-Tutorlezen
Toetsmethoden:
-AVI-toets
-DMT-toets
-CITO-toets
Op RKBS de Klarinet wordt niet metcijfers gewerkt. De kinderen krijgenalleen een score voor de CITO-toets.De vorderingen van de kinderen wordenuiteraard wel zorgvuldig bijgehouden.
De leerlijn technische lezen groep 1-3:
1. Kennen de meeste letters; ze kunnen de letters fonetische benoemen.
1. Kennen de meeste letters; ze kunnen de letters fonetische benoemen.
2. Kunnen klankzuivere (km- (ik), mk(ja) - en mkm- (vis)) woorden ontsleutelen zonder eerst de afzonderlijke letters te verklanken.
3. Kunnen klankzuivere woorden schrijven (maan, poot, lees).
4. Lezen en spellen klankzuivere woorden (van het type mmkm (stip), mkmm (kast) en mmkmm (kwast)).
5. Lezen korte woorden met afwijkende spellingspatronen (flat) en meerlettergrepige woorden
6. Maken gebruik van een breed scala aan woordidentificatietechnieken
7. Herkennen woorden steeds meer automatisch.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten